Laat het feest zijn in de huizen! - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van Jaap Fliert - WaarBenJij.nu Laat het feest zijn in de huizen! - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van Jaap Fliert - WaarBenJij.nu

Laat het feest zijn in de huizen!

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap

19 Juli 2011 | Sri Lanka, Hambantota

Het gaat allemaal echt super snel, volgende week zaterdag ga ik vliegen en dan kom ik zondag thuis. De laatste weken heb ik alle tijd kunnen nemen om gewoon uit te rusten, want in de keuken werk ik minder uren dan dat ik dat in de boekwinkel deed. Het is zo lastig om iets te schrijven, ik kan het niet goed uitleggen. Twee maanden geleden leerde ik Oebelle kennen. We liepen tegen de zelfde problemen op in ons werk, zo leerde ik hem kennen. Na wat gesprekken begon ik hem echt als een oudere broer te zien. Het was echt geweldig om hem beter te leren kennen en samen over God te kunnen praten. De gesprekken die we hadden, dat was echt genieten; ik hoop van harte dat jullie begrijpen wat ik bedoel. God was er echt bij, we konden dat gewoon voelen en ervaren. Mijn ogen werden voor bepaalde dingen geopend, de relatie met God is verdiept. Het is zo bijzonder en prachtig om Jezus te volgen en dicht bij Hem te zijn. Niet alleen op zondag, maar 24/7.
Lastig uitleggen, maar ik ga het gewoon weer proberen om m’n leven zo goed mogelijk over te brengen. De vorige keer had ik het ook al over Israel in mijn nieuwsbrief, en dat ga ik weer doen. Ik word helemaal blij van Exodus 12 en ik hoop jullie ook; het is gewoon prachtig.
Overal in Egypte is het donker, behalve in de tenten van het verkozen volk Israel. Daar zijn de mensen bij een vuurtje hun lam aan het klaar maken. Hun schoenen en jas hebben ze al aan, de tassen zijn ook al ingepakt. Ze zijn zich echt klaar aan het maken voor hun reis naar het beloofde land. Op google earth hadden al die vuurtjes echt een prachtige zee van licht kunnen zijn... Er staat dan: Want de HEER zal rond gaan door Egypte om het te straffen, maar als er bloed aan de deurposten zit zal Hij aan die deur voorbij gaan. Hij zal de doodsengel geen toestemming geven om door uw huizen te gaan en u te straffen. Dit feest wordt nu nog steeds gevierd! Iets verder staat er: Want toen Hij de Egyptenaren strafte en ons heeft gespaard, toen knielden de Israëlieten, en bogen zich diep neer, en ze deden wat de HEER aan Mozes en Aaron had bevolen. Op die dag leidde de HEER zijn volk uit Egypte! Laten we ons op het Lam blijven richten, laat Zijn licht schijnen in de huizen.

Opwekking 553 vind ik hier zo mooi bij passen.

Laat het feest zijn in de huizen.
Mensen dansen op de straat, als het als het onrecht buigt voor Jezus en het volk weer bidden gaat.
In de bergen, door de dalen, hoor ons loflied overal.
In de hemel en op aarde, als Uw glorie komen zal.
Laat Uw licht zien in het duister als wij buigen voor het kruis, laat Uw heerlijkheid verschijnen, in de wereld, in ons huis.
Halleluja, Halleluja!

Dit is toch prachtig!!

Super bedankt voor al het bidden!
Het is zo prachtig om samen Gods gezin te kunnen zijn en voor elkaar te mogen bidden, het is super om te zien wat voor kracht er van gebed uitgaat!!!

Blessings, Jaap

  • 19 Juli 2011 - 14:00

    Fam. Van Bemmelen:

    Beste Jaap,

    Het lijkt zo kort geleden dat je vertrok, maar toch is deze wereldreis alweer bijna op z'n einde. We wensen je nog een goede laatste week toe en een veilige terugkeer in Nederland.

    Met veel plezier hebben we je verhalen gelezen...

    Hartelijke groet,
    Marco&Marjanne en kids van Bemmelen (R'boog-Noord)

  • 19 Juli 2011 - 14:22

    Jacco & Hetty:

    Hoi Jaap,

    Wat heerlijk om weer van je te lezen!
    Wij bidden voor een laatste fijne week, dat er juist in deze afscheidsfase geen rare dingen mogen gebeuren en dat God je zal behoeden voor gevaren!

    Hopende dat we je weer gezond en wel mogen begroeten volgende week!!!

    Nu ik dit tik komt psalm 121 boven, waarvan het vierde vers luidt:

    De HEER' zal u steeds gadeslaan,
    Opdat Hij in gevaar,
    Uw ziel voor ramp bewaar'.
    De HEER', 't zij g' in of uit moogt gaan,
    En waar g' u heen moogt spoeden,
    Zal eeuwig u behoeden.

    Biddend dat dit ook voor deze laatste week, net zoals de afgelopen 2 jaar, een geschenk en zegen voor jou mag zijn!!

    Normaal zeggen mensen altijd ''Ga met God!'' maar ''Kom met God!'' lijkt me nu gepaster ;)

    Met vreugdige en liefdevolle groeten,,

    je neef en Hetty

  • 19 Juli 2011 - 18:12

    Jolanda:

    Hoi Jaap!
    Het lijkt zo kort geleden dat je vertrok, maar nu kom je volgende week al weer terug!
    Ik heb genoten van al je verhalen en je enthousiasme om het woord van God te vertellen.
    Maar ook de mindere momenten heb je met al je eerlijkheid gedeeld.
    Ik heb aan je gedacht.

    Heel veel succes met de laatste week, en ook in de weken dat je weer thuis bent.
    Want dat zal vast wennen zijn nadat je zolang weg geweest bent!

    Ik wens je alle goeds toe, en wie weet zie ik je snel voor bij komen!

    Groetjes,

    Jolanda.

  • 19 Juli 2011 - 19:03

    Arjan En Annemieke:

    Beste Jaap,

    Goed om te horen dat je zo goed met Oebelle heb kunnen praten. Zelf heb ik toen de LogosHope in Kiel lag wat goede gesprekken met hem gehad (tenminste als dit de Fries/Australische lasser is). Geniet nog van je dagen aan boord, want je zult hier soms nog weemoedig aan terug denken
    Wij in ieder geval wel. Veel sterkte met afscheid nemen van iedereen die je aan boord zo dierbaar is geworden.

    Hartelijke groet,
    Arjan en Annemieke van Kooten

  • 19 Juli 2011 - 19:31

    Corrie Jansen:

    Dag Jaap,
    Het is fijn om nog een keer wat van je te horen. Waarschijnlijk de laatste keer? Wat is die tijd snel gegaan, tenminste voor ons. Je hebt veel van de wereld gezien en met veel mensen je geloof in God mogen delen. Prachtig! Het zal zeker vrucht dragen wat je voor Hem deed. En nu kom je volgende week thuis.We wensen je een goede en behouden reis toe. Sterkte bij het afscheid nemen van alle mensen die je dierbaar geworden zijn. En dan weer: WELKOM thuis en WELKOM in R.B.Noord! Jaap, tot ziens en een hartelijke groet van Henk en Corrie Jansen.

  • 19 Juli 2011 - 21:12

    Oma:

    Hoi Jaap,fijn weer van je te horen. Ik ben blij dat je het in de keuken naar je zin heb.Nog heel erg bedankt voor je ontvangst op de boot.Wat zorgt de Here God goed voor jou door Oebelle op je pad te brengen.Je familie is er nu niet,maar dit voelt als een broer schrijf je. Ja zo is het. Overal kom je broeders en zusters in het geloof tegen.
    Wat zullen we je verslagen en getuigenissen missen als je weer thuis bent.Ik vond het iedere keer weer geweldig bemoedigend.Neem de laatste week nog goed de tijd voor je vrienden en dan een goede reis gewenst en heel hartelijk----- WELKOM in Renswoude-----.Ik bid dat je werk van de afgelopen 2 jaar gezegend mag worden.Tot gauw.......ps Jij hebt het over Israel maar wij hebben bij ons in de schuur een kledingdepot en sorteerafdeling voor Israel. Het adres is email:info@nachamu.org en website: www.nachamu.org
    Groetjes oma v.d.Fl

  • 20 Juli 2011 - 13:44

    (ome) Jan:

    Hallo Jaap, fijn weer een bericht te ontvangen.

    Hier een reactie van mij. Wat zijn de 2 jaren snel voorbij gegaan en toch ook weer niet.
    Ik weet nog best dat je 2 jaar geleden bij opa en oma vertelde dat je ongeveer 2 jaar ging werken op een boot met als doel het evangelie te verkondigen. Wat een kans. Je hebt hem gekregen en genomen. Prachtig. Wat een levens, cultuur en geloofservaringen heb je opgedaan. Nu binnenkort met beide voeten aan wal, weer lekker thuis en neem je dit verder mee in je toekomstige leven. We willen je bedanken voor je openhartige berichten zodat wij ook je ervaringen konden opdoen. We hopen je snel weer te zien als je thuis ben. Ook hopen we dat je thuis weer snel thuis zal voelen.
    De hartelijke groet,
    JaMaLiSe van de Fliert

  • 25 Juli 2011 - 09:36

    Fam. Van Den Berg:

    Hallo Jaap,
    Nog een paar dagen en dan is het reizen voorbij. Afscheid nemen van je maten zal best lastig zijn maar thuiskomen in Renswoude bij je familie is toch een mooi vooruitzicht!
    Thuiskomen met een schat aan herinneringen en ervaringen en met de wetenschap dat God wereldweid werkt met zijn Woord en Geest.
    Wij wensen je een goede vlucht toe en een welkom thuis en voor de toekomst Gods Zegen.
    Hartelijke groet uit Houten,

  • 02 Augustus 2011 - 07:52

    Dirma Van Den Heuvel:

    Hoi Jaap, je bent nu weer in Nederland. Het zal weer wennen zijn. Neem de tijd en geniet nog na van al het moois wat je gezien hebt en gehoord.
    Heel veel kracht toegewenst om hier weer je plekje in Nederland te vinden.
    Ik hoop je weer te ontmoeten in de Regenboog.
    Gods onmisbare zegen toegewenst van Dirma van den Heuvel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Ik ben Jaap van de Fliert (inmiddels 21 jaar) en kom uit Renswoude. Negen jaar geleden ben ik bij Evangeliegemeente De Regenboog in Veenendaal terechtgekomen. Door deze kerk is mijn leven behoorlijk veranderd. In de zomer van 2007 ben ik op ‘Servant Trip’ in Tsjechië geweest. Dit was een werkvakantie voor jongeren uit deze gemeente, met als doel het dienen van God, waarbij geklust kon worden maar ook werd geëvangeliseerd. Tijdens deze trip heb ik veel geleerd; ik mocht o.a. twee keer mijn getuigenis geven, iets wat mij zonder Gods hulp nooit gelukt zou zijn. Daarna heb ik mij laten dopen. In deze tijd kwam steeds meer de gedachte boven om iets van evangelisatie te gaan doen, wat ik eerst wel vreemd vond, want deze gedachten leken ‘uit het niets’ te komen. Daarmee ben ik naar Hans Euser (toen jeugdvoorganger) en zijn vrouw Carolien gegaan en hebben we er samen voor gebeden. Ook onderzochten we samen op internet allerlei websites van zendingsorganisaties. Dat was voor mij een heel onbekende wereld. Toen we de site van Operatie Mobilisatie (OM) met de schepenbediening bekeken, sprak mij dit direct aan. De volgende dag gingen we met de jeugd van de kerk weer op ‘Servant Trip’, dit keer naar Kroatië. Tijdens deze trip werden mijn plannen bevestigd. Ook sprak ik met Daniël Henning, die ook mee was, over de leiding dit ik over de plannen ervoer en hij werd daar erg door aangesproken, want hij was met precies dezelfde dingen bezig. Na deze werkvakantie zijn we samen naar een ZendingsJongerenweekend gegaan, wat speciaal was georganiseerd voor jongeren die zich wilden oriënteren om met een zendingsorganisatie uit te gaan. Daar waren veel stands met allerlei verschillende christelijke organisaties, maar opnieuw sprak OM ons het meest aan. Hierna is alles vlekkeloos verlopen, OM heeft mijn aanvraag goedgekeurd en 20 augustus 2009 vertrok ik voor een periode van twee jaar met het zendingsschip ‘Logos Hope’, en mocht daarmee God dienen in hulpverlening en evangelisatie. . . . Dat betekende wel twee jaar afscheid van de boerderij en mijn ouders, familie en vrienden. Maar ik kreeg er vrede over. Via het schip konden we zoveel mensen bereiken met het evangelie. Wilt u blijven bidden voor dit prachtige zendingswerk?!

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 1112
Totaal aantal bezoekers 251337

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 30 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: