Hoi, lieve mensen - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Jaap Fliert - WaarBenJij.nu Hoi, lieve mensen - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Jaap Fliert - WaarBenJij.nu

Hoi, lieve mensen

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap

21 September 2011 | Nederland, Renswoude

Graag wil ik even iets laten weten, ik vind het lastig te vertellen hoe het echt gaat want eigenlijk heb ik geen idee. Na een paar mooie eerste weken begint het nu best pittig te worden om dicht bij God te blijven en alles in Zijn hand te leggen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje moe en heb niet echt zin om weer tijd met God door te brengen. Gelukkig weet ik dat ik terug kan vallen en me weer naar God kan keren maar er ligt een drempel waar ik overheen moet stappen en daar zie ik gewoon tegen op.

God is goed, Hij heeft me zoveel gegeven en laten zien, ik ben zo gezegend, want Hij zorgt voor me, elke dag. God geeft me hoop voor de toekomst en troost me om moedig te blijven. De liefde die Hij voor me heeft, ondanks de pijn die ik veroorzaak, is niet te beschrijven. Heer, ik ben U zo dankbaar te weten dat uw genade mijn leven is. Heer, U bent trouw.

Mensen, ik vraag u te bidden, want het is weer echt nodig.
Ik bid dat jullie de Heer zoeken elke dag om in vrijheid Zijn wil te mogen doen. Geniet van de dingen waarmee Hij u zegent. Ook bid ik dat u mag genieten om elkaar tot steun te zijn in moeilijke en mooie tijden, opdat we één lichaam zijn, voor zijn glorie en eer.
Hartelijk bedankt voor uw steun en gebed.
Jaap

  • 21 September 2011 - 13:44

    Bert And Jolanda:

    Welcome home Jaap,

    We've always enjoyed reading your travel stories and are in awe of your experiences.
    May God bless your future endeavours.

  • 21 September 2011 - 17:33

    Jolanda:

    Hoi Jaap,

    het zal best wennen zijn om weer terug te zijn!
    En het is moeilijk om nu niet terug te vallen in het 'gewone' leventje.
    Ik zal bidden dat je God ook hier mag blijven zien!

    Welkom thuis!

  • 21 September 2011 - 17:36

    Marieke Molenaar:

    Hey Jaap,
    Bijzonder hoe je dat hier zo deelt. Veel succes en sterkte. Vandaag wilde ik bij www.ben.nl en kwam jou site te voorschijn en klikte ik erop. Zo zag ik dat jij weer wat geschreven had. Ik heb er voor gebeden en voor alle mensen die net terug zijn uit het buitenland. Het is gewoon een gekke tijd om weer terug te komen en hier te wennen. Weer voor ons een hele andere samenleving. Waar alles snel en om andere dingen draait. Maar blijf naar God kijken, zelf ben ik nu 3 maanden verder en er begint nu weer wat regelmaat in mijn leven te komen gaat het een stuk beter. Hoe is het verder op school die 2 dagen? Veel succes! Groetjes Marieke Molenaar

  • 22 September 2011 - 07:52

    Wim En Joke:

    Beste Jaap,

    Welkom thuis!

  • 22 September 2011 - 10:31

    Corrie Jansen:

    Dag Jaap,
    Even een berichtje terug voor jou. Je hebt het op het moment een beetje moeilijk, begrijp ik. Maar dat is niet vreemd, denk ik. Je leven is ineens zó anders. Maar gelukkig is de Heer dezelfde!! En ik lees dat jouw verlangen om Hem te volgen ook niet is veranderd. Ga niet op je "gevoelens"af, Jaap, want dat zijn slechte raadgevers. Maar ga STAAN op Gods Woord en beloften en geloof dat HIJ jou de weg zal laten zien!
    Ben je al op de Bijbelschool begonnen?
    Ik wens je, ook namens Henk Gods vrede en genade toe! Een hartelijke groet, ook voor je ouders.

  • 26 September 2011 - 14:55

    Tante Marga:

    Hoi Jaap,
    Moedig van je..... zo'n berichtje.
    Ik neem het mee in m'n gebed.
    Als ik verder nog iets voor je kan betekenen......

    hartelijke groet

  • 03 Oktober 2011 - 12:27

    Marlies C:

    Hoi Jaap,

    Moedig dat je dit deelt. Mooi he dat God deze omstandigheden weer kan gebruiken om anderen te bemoedigen... Gister hoorden wij een mooie preek, de boodschap kwam hier op neer: Ga naar God. Matth11:28 Komt tot Mij, zegt Jezus, allen die vermoeid en belast zijn. Een kameel kan veel 'lasten' dragen. Zodra hij door z'n knieën gaat kan degene die de kameel leidt de lasten er vanaf nemen. Zo belooft God dat ook te doen!

    Zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Ik ben Jaap van de Fliert (inmiddels 21 jaar) en kom uit Renswoude. Negen jaar geleden ben ik bij Evangeliegemeente De Regenboog in Veenendaal terechtgekomen. Door deze kerk is mijn leven behoorlijk veranderd. In de zomer van 2007 ben ik op ‘Servant Trip’ in Tsjechië geweest. Dit was een werkvakantie voor jongeren uit deze gemeente, met als doel het dienen van God, waarbij geklust kon worden maar ook werd geëvangeliseerd. Tijdens deze trip heb ik veel geleerd; ik mocht o.a. twee keer mijn getuigenis geven, iets wat mij zonder Gods hulp nooit gelukt zou zijn. Daarna heb ik mij laten dopen. In deze tijd kwam steeds meer de gedachte boven om iets van evangelisatie te gaan doen, wat ik eerst wel vreemd vond, want deze gedachten leken ‘uit het niets’ te komen. Daarmee ben ik naar Hans Euser (toen jeugdvoorganger) en zijn vrouw Carolien gegaan en hebben we er samen voor gebeden. Ook onderzochten we samen op internet allerlei websites van zendingsorganisaties. Dat was voor mij een heel onbekende wereld. Toen we de site van Operatie Mobilisatie (OM) met de schepenbediening bekeken, sprak mij dit direct aan. De volgende dag gingen we met de jeugd van de kerk weer op ‘Servant Trip’, dit keer naar Kroatië. Tijdens deze trip werden mijn plannen bevestigd. Ook sprak ik met Daniël Henning, die ook mee was, over de leiding dit ik over de plannen ervoer en hij werd daar erg door aangesproken, want hij was met precies dezelfde dingen bezig. Na deze werkvakantie zijn we samen naar een ZendingsJongerenweekend gegaan, wat speciaal was georganiseerd voor jongeren die zich wilden oriënteren om met een zendingsorganisatie uit te gaan. Daar waren veel stands met allerlei verschillende christelijke organisaties, maar opnieuw sprak OM ons het meest aan. Hierna is alles vlekkeloos verlopen, OM heeft mijn aanvraag goedgekeurd en 20 augustus 2009 vertrok ik voor een periode van twee jaar met het zendingsschip ‘Logos Hope’, en mocht daarmee God dienen in hulpverlening en evangelisatie. . . . Dat betekende wel twee jaar afscheid van de boerderij en mijn ouders, familie en vrienden. Maar ik kreeg er vrede over. Via het schip konden we zoveel mensen bereiken met het evangelie. Wilt u blijven bidden voor dit prachtige zendingswerk?!

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 251333

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 30 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: